a retro netrádió

Névnapok

Jenő


Fővinfom
Fővinform
Útinform
Útinform
fb-logo Poptarisznya a Facebookon

Hirdetés:

1977-07-01 Pink Floyd MSG New York (8)

A világon a Pink Floyd adott először kvadrofonikus koncertet.

Az 1977-ben ezen a napon azaz május 12.-én az In The Flesh (Animals) turnén használták először a kvadrofónikus hangosítást a világon. A Midas épített egy pár „Mirror” PF1 pultot (így hívták, mert pontosan tükrözték egymás képességeit). A Midas Pro4 alapjaira épültek. Ki- és bemeneti szekciókkal rendelkeztek és önálló pultként is használhatóak voltak. A jeleket egy központi, speciálisan kivitelezett quad elosztó dobozba küldték, az 1977-es In The Flesh (Animals) turnén használták.

1977 januárjában megjelent Animals című albumuk (Nagy-Britanniában 2., Amerikában 3. lett). Ekkoriban zenéjüket sorozatos kritikák érték a punk rock színteréről, mivel túl mesterkéltnek, avíttasnak tartották azt; hiányolták belőle a korai rock and roll egyszerűségét. Ennek ellenére az Animals zenéje sokkal gitárközpontúbb volt, mint az előző albumoké, köszönhetően a punk mozgalom hatásának és annak, hogy ezt a lemezt már a Pink Floyd saját (részben még befejezetlen) stúdiójában, a Britannia Row Studiosban vették fel. Ez volt az első album, melyen Richard Wright nem kapott szerzőséget. Az Animalsen szintén hosszabb dalok szerepeltek, melyek egy adott témát jártak körül: az alapötletet George Orwell Állatfarmjából vették; a disznó, a kutya és a bárány metaforáján keresztül mutatták be koruk társadalmát. A gitár előtérbe kerülése ellenére a billentyűs hangszerek és a szintetizátorok még mindig fontos szerepet játszanak az album hangzásában, ám a női vokál és a szaxofon teljesen hiányzik belőle. Az eredmény közelebb áll a hard rockhoz, amit egy csendes, akusztikus dal két része foglal keretbe. Sok kritikus unalmasnak és ridegnek tartotta az albumot, bár mások épp ugyanezekért dicsérték. A borítón lévő képhez egy óriási felfújható disznót kötöttek ki a Battersea Power Station (egy erőmű London külvárosában) kéményei közé, amit végül a szél magával ragadott, így a borítón egy montázs látható. A felfújható disznóból a zenekar egyik védjegye és a turnék állandó „szereplője” vált.